החזר מס בארה"ב – מי זכאי לו ואיך זה עובד?

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> החזר מס בארה"ב – מי זכאי לו ואיך זה עובד?

ישראלים בעלי אזרחות אמריקאית ישמחו לגלות כי רשויות המס האמריקאיות מעניקות החזרים גם עבור אזרחים אמריקאים המתגוררים בישראל. בשורות הבאות נערוך סקירה של המקרים הנפוצים להחזר מס מרשויות המס בארה"ב. כמובן כי אין זו חזות הכל וכי ישנם מקרים רבים בהם ניתן לקבל החזרי מיסים.

סיבות נפוצות לקבלת החזרי מס

רשויות המס מגדירות קריטריונים ברורים לקבלת החזר מס בארה"ב, אשר חלקם מותנים ברמת ההכנסה (בדוגמת החזר מס עבור ילדים מתחת לגיל 17) וחלקם בעלי דרישות מינימליות, קרי: להיות סטודנט מאחד ממוסדות ההשכלה המוכרים על ידי הרשויות.

חשוב להכיר את הקריטריונים השונים ולהתעדכן בהם חדשות לבקרים, שכן ישנם שינויים רבים המתחוללים במהלך שנה ועתידים להיות שווים הרבה כסף לנישום. אז אם עבדתם כשכירים בארה"ב, או הינכם הורים של ילדים עד גיל 17 ו/או סטודנטים הלומדים במוסד השכלה מוכר, כדאי לכם מאוד לעבור בקפידה על הנכתב.

החזרי מס לעובדים שכירים

מקרה נפוץ מאוד של החזר הינו עבור עובדים שכירים עם ניכוי מיסים עודף, בדגש על חישוב שנתי.

בדומה לגביית המס המתבצעת במדינת ישראל גם בארה"ב עורכים אומדן מיסים על בסיס שנתי. כלומר, גם אם שכר העובד מתקבל על בסיס שבועי יעריך המעסיק את חבות המס בראייה שנתית ועל פי חישוב זה ינכה את המס משכר העובד. מצב זה אינו לוקח בחשבון שינויים החלים במהלך שנה במצבו האישי של העובד ולא מפצה את העובד על הטבות הקבועות בחוק האמריקאי.

החזר מס בארהב

המקרה הקלאסי בגינו צפוים החזרי מס משמעותיים הוא עובד אשר הועסק כשכיר רק בחלק מהשנה הקלנדרית.מקרה זה הינו דוגמה מצוינת להבנת חישוב ניכויי המס. בעוד שעובד עבד רק מספר חודשים, הוא חויב בניכוי מס אשר נערך לפי אומדן שנתי.

על מנת לקבל החזר מס, על העובד להגיש דוח מס שנתי בו הוא מצהיר על ההכנסות השנתיות שקיבל. במילוי הטופס ישנה אפשרות לכלול הוצאות אשר מוכרות בניכוי במס, אשר יפחיתו את חבות המס השנתית ואף יכולים לזכות בהחזר מס.
בין הסעיפים הבולטים ניתן למצוא מצב משפחתי, הוצאות עבור ביטוח בריאות, הפרשות פנסיוניות ואף הוצאות על מעבר דירה לצרכי עבודה.

מענק לימודים לסטודנטים אמריקאים

החזר מס עבור הוצאות שכר לימוד לתואר ראשון - נשמע כמו חלום? מתברר כי החלום הינו מציאות וגם סטודנטים אמריקאיים הלומדים בישראל (באחד מתוך שבעה מוסדות בארץ המוכרים על ידי משרד החינוך האמריקאי) זכאים להטבה.

זיכוי המס, נכון לשנת 2017, ניתן עבור הוצאות המגיעות עד גובה של 2500 דולרים, וכאשר 1000 דולרים מתוכם יכולים להתקבל גם כהחזר מס המועבר לחשבון הבנק של המגיש.

החזר מס להורים עובדים עבור ילדיהם

הטבת המס הזו - The Additional Child Tax Credit מטרתה לעודד תעסוקה של הורים לילדים. במסגרת ההטבה, זכאים הורים לילדים עד גיל 17 אשר עומדים במספר קריטריונים (סף הכנסה מסוים, הוכחת מגורים משותפים וכמובן אזרחות אמריקאית וכו') להטבת מס בסכום שנתי המגיע לאלף דולרים עבור כל ילד. כמובן שיש לבחון כל מקרה לגופו ולוודא בעזרת מומחה מיסוי בארה"ב האם הנכם זכאים להטבה.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ