איך מוציאים ויזה לארה"ב? המדריך המקיף ברשת

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> איך מוציאים ויזה לארה"ב? המדריך המקיף ברשת

ארצות הברית, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, קוראת לכם - או ככה לפחות אתם מקווים. ברור לכם שכדי להיכנס לארצות הברית לכל מטרה שהיא (לימודים, רילוקיישן, טיול ועוד) נדרשת ויזה, שמצריכה מצידה הליך שמתבצע מבעוד מועד מול שגרירות או קונסוליית ארצות הברית בישראל.

סביר להניח שעולות אצלכם לא מעט שאלות ביחס לסוגיה משמעותית אחת: איך מוציאים ויזה לארה"ב? כמה זמן לוקח להוציא ויזה לארה"ב? וכמובן, כמה עולה ויזה לארה"ב? המדריך הנוכחי מאגד את כל המידע שחשוב שתדעו על הנושא.

איך להוציא ויזה לארה"ב? תלוי איזו ויזה

הדבר הראשון שחשוב שתדעו הוא שהתשובה לשאלה איך להוציא ויזה לארה"ב תלויה במידה רבה בסוג הויזה המתאימה לכם: כל ויזה מיועדת לאוכלוסייה או למטרת הגעה אחרת לארצות הברית, מצריכה הליך קבלה אחר ומציעה תנאי שהות שונים בתכלית. קצרה היריעה מלפרט כאן באריכות על כל ויזה וויזה, אך נוכל לציין כי בין הסוגים העיקריים תוכלו למצוא:

  • ויזת תייר לארצות הברית (B2): הויזה הנפוצה ביותר, שמיועדת לאנשים שמגיעים לארצות הברית למטרות טיול או ביקור קרובים.
  • ויזת עסקים (B1): ויזה ייעודית לאנשי עסקים שמגיעים לארצות הברית כדי להשתתף בכנס, בפגישה או בוועדה, אבל לא על מנת לעבוד בפועל מעבר למטרת ההגעה הספציפית.
  • ויזת עבודה (H1-B): מיועדת לאנשים המגיעים לעבודה לארצות הברית על בסיס הכישורים שלהם, לרוב מומחים בתחומם.
  • ויזת סוחרים (E1) או משקיעים (E2): אוכלוסיית היעד של הויזות האלה היא אנשים הסוחרים או מקיימים הליכים כלכליים בין ישראל לארצות הברית.
  • ויזת חילופי מבקרים (J): בדרך כלל מי שיקבלו אותה יהיו אנשי אקדמיה שעוברים הכשרה מקצועית או עובדים בחסות מוקד אקדמי, מתמחים לרפואה, מדריכים המגיעים למחנה קיץ ועוד.
  • ויזה לסטודנטים: ויזת F1 (לימודים אקדמיים בארצות הברית, בעוד שבני הזוג ו/או הילדים שלהם יוציאו את ויזת F2). ויזת M מיועד לאנשים שמגיעים ללמוד בארצות הברית, אבל לא במוסדות אקדמיים.
  • ויזה לדיפלומטים, לשגרירים ולקונסולים, לרבות בני משפחותיהם (A).

יש מספר מדינות שמי שמחזיק באזרחות שלהן אינו זקוק להוצאת ויזה לארצות הברית. ישראל אמנם אינה נכללת ברשימה הזו, אבל אם יש לכם אזרחות נוספת - מומלץ לברר. יכול להיות שבאמצעותה לא יהיה לכם צורך בהליך ההוצאה של הויזה.

למידע על התכנית לפטור מויזה לארה"ב לחצו כאן

איך מוציאים ויזה לארהב

השלבים בדרך לויזה הנכספת

הוצאת ויזה לארצות הברית מצריכה מספר שלבים, כאשר על כל אחד מהם להתבצע על פי הספר. כמו הרבה דברים אחרים, התשובה לשאלה איך מוציאים ויזה לארה"ב מתחילה במילוי טפסים רלוונטיים. טופס הבקשה לקבלת ויזה לארצות הברית עונה לשם DS 160, ואפשר למצוא אותו באתר האינטרנט של שגרירות ארצות הברית בישראל. את הטופס יש למלא באנגלית, והוא מתייחס הן לפרטים האישיים של מגיש הבקשה והן לנסיבות ההגעה הרצויה שלו לארצות הברית. אסור לזלזל בשאלון, מאחר שפריטים חסרים או לא מדויקים עלולים להביא לעיכוב או לדחייה של הבקשה.

עם סיום מילוי הטפסים, יש להדפיס את דף האישור ולהתקדם לשלב הבא - תיאום תור בשגרירות ארצות הברית בישראל (הממוקמת, נכון להיום, בתל אביב) או בקונסוליה האמריקאית בירושלים. לפני שיכולים לקבוע תור, יש לשלם את אגרת הבקשה דרך האינטרנט או באמצעות דואר ישראל, אגרה שלא תוחזר גם במקרה בו הבקשה לויזה נדחית. כשמקבלים את מספר אישור התשלום, אפשר לקבוע את התור בפועל.

השלב האחרון הוא מעבר בהצלחה של הראיון בשגרירות או בקונסוליה. הראיון עוסק בסיבות הנסיעה לארצות הברית, והוא קצר במיוחד. חשוב להתייחס בצורה מכובדת לראיון, להגיע לבושים היטב ולענות בצורה מנומסת ומחושבת על השאלות הנשאלות.

בדרך כלל, המראיינים ירצו להיות משוכנעים שלמבקש הויזה אין כוונות סמויות להשתקע בארצות הברית, ושהזיקה שלו לישראל חזקה כך שהוא יחזור אליה בתום התקופה שמאושרת לו. כל מסמך שמעיד על הזיקה הזו יכול לסייע, יחד עם המסמכים הכלליים עימם יש להגיע לשגרירות: דרכון בתוקף של חצי שנה לפחות, שתי תמונות פספורט שצולמו על פי כללים ייחודיים לויזה, אישור על מועד הראיון, אישור על מילוי הטפסים ועוד.

איך להוציא ויזה לארהב

כמה עולה ויזה לארה"ב?

התשובה לשאלה המתבקשת, כמה עולה ויזה לארה"ב תלויה אף היא בסוג הויזה אותה אנו מעוניינים להוציא. מחיר האגרה הסטנדרטית עומד נכון להיום על 160 דולר, אבל יש ויזות שמצריכות תשלום גבוה יותר, של עד כ-270 דולר (ויזה מסוג E).

אפשר להיעזר בחברות שמלוות את מגיש הבקשה לכל אורך התהליך וגם מקצרות תהליכים, אבל קחו בחשבון עלויות נוספות על השירות הזה.

כמה זמן לוקח להוציא ויזה לארה"ב?

אי אפשר לדעת באופן חד משמעי כמה זמן יימשך תהליך ההנפקה של הויזה, מכיוון שהדבר תלוי בין השאר בביקוש לראיונות בשגרירות, שמשתנה במועדים שונים לאורך השנה (הביקוש גבוה, למשל, בעיקר לקראת הקיץ). ברמה הכללית, אפשר לטעון שרצוי לקחת מרווח ביטחון ולהתחיל את התהליך חודש וחצי-חודשיים לפחות לפני מועד הנסיעה המתוכנן, אם לא מוקדם מכך.

יש לקחת בחשבון שייתכנו גם עיכובים לאורך הדרך, דוגמת מסמכים חסרים אותם יש להנפיק עבור השגרירות. הגירה לארה"ב למטרות עבודה דורשת בדרך כלל אישור של המעסיק, בעוד שבהליך קבלת הויזה לצורכי לימודים יש להציג בשגרירות מסמך המעיד על קבלה למוסד לימודים כלשהו.

בשלבים שלפני הנסיעה מומלץ מאד לטפל בהיבטים טכניים אחרים של המעבר לארצות הברית, למשל שינוע של החפצים באמצעות חברות בינלאומיות הפועלות בתחום, רכישת ביטוח רפואי לחו"ל (אפשר לעשות זאת דרך חברות ישראליות) ועוד.

עשוי לעניין אתכם:


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ