ישראלי או אמריקאי? על הזהות הישראלית בארה"ב

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> ישראלי או אמריקאי? על הזהות הישראלית בארה"ב

עם התפתחות תעשיית ההייטק והקצב המסחרר של צמיחת התעשייה העולמית, יותר ויותר ישראלים מוצאים עצמם לקראת רילוקיישן לארה"ב, בחיפוש אחר הזדמנויות וחוויות חדשות. עבודה חדשה, ביסוס המשפחה ומעל הכל הגשמת החלום האמריקאי לחיים נוחים ומאושרים הם השאיפה העיקרית של העוברים לארה"ב, ובצדק. ארה"ב מהווה יעד נוח במיוחד לרילוקיישן, פשוט בגלל שקל מאוד להשתלב בה כאזרח לכל דבר, ובאותו הזמן לשמור על הציביון ואורח החיים הישראלי.

אם חשקה נפשכם לעשות רילוקיישן לארה"ב, חשוב מאד להכיר את נושא הביטוח בריאות לישראלים בארה"ב.

נראה שעבור הישראלים בעולם, השמירה על ה"ישראליות" היא ערך רב חשיבות, עליו לא יהיו מוכנים לוותר בייחוד לאלו העושים רילוקיישן עם ילדים. קהילות ישראליות ניתן למצוא במדינות רבות ברחבי העולם, אבל בארה"ב קיימת תחושה של חיבור נוסף. דווקא כשעוברים למדינה אחרת מבינים את החיבור הבסיסי הזה, לפיו כל ישראל אחים. הישראלים עוברים מערבה, לערים הגדולות, בכדי למצוא את עצמם בחיי הקהילה הקטנה והשקטה.

קהילות, לא לישראלים בלבד

למרות שחיי הקהילה בולטים במיוחד בקהילה הישראלית, אין מדובר בנחלת הישראלים בלבד. תופעת הקהילות היא אורח חיים אליו התרגלו כבר אזרחי ארה"ב, אשר מעבר של אזרחים חדשים ממדינות מגוונות לא זרים להם. ניתן למצוא מגוון רחב של קהילות שונות הפזורות בארה"ב, כך שלמעשה רוב האזרחים האמריקנים משתייכים לקהילה מסויימת.

מאפיין בולט בקהילה הישראלית, אשר מבדיל אותה מקהילות רבות אחרות הוא מאפיין הזמניות. רבים מהישראלים לא רואים את עצמם כעולים חדשים , מהגרים או אפילו אזרחים. הם כאן לזמן מוגבל. הישראלים גדלים על חינוך ישראלי ומתוך תחושה שהם כאן לזמן מוגבל. אז מה אם ביצעו הגירה לארה"ב? בסופו של דבר, הם יחזרו לארץ, גם אם בפועל נולדו בארה"ב ומעולם לא ביקרו בישראל. תחושת הזמניות לרוב מונעת את הרגשת ההשתייכות המלאה, לכן רבים מרגישים שייכות לקהילה המצומצמת, לא למדינה כולה.

ישראלי יותר מתמיד

מאז בר המצווה לא ביקרת בבית הכנסת? בחיים לא האזנת לדיסק של משינה? שירתת בקרייה במשך שלוש שנים? ברגע שתגור בארה"ב כל זה לא משנה. אתה פוגש את החברים בבית הכנסת, לובש חולצת סוף מסלול ורץ לקנות את הדיסק של משינה ברגע שהוא מגיע לחנות הדיסקים הישראלית שבקצה הרחוב. זה לא בגלל שאתה ישראלי הדוק ולא בגלל שאתה אזרח אמריקאי פחות טוב. זו המהות של החיים בארה"ב, להשתלב בקהילה שלך.

הישראליות הזו, הקשר ההדוק עם התרבות שהשארתם מאחור, היא הדבק שמלכד את הקהילה וגורם למעבר לארה"ב להיות כל כך נוח ומזמין. תמיד תוכל למצוא פלאפל טוב, חנות של עם מוזיקה ישראלית ולהתעדכן בחדשות בארץ, דרך הערוץ הישראלי. לכן, מאוד מומלץ להתחיל ליצור קשר עם ישראלים באזור אליו אתם טסים, עוד טרם המעבר. בצורה זו תוכלו להבטיח לעצמכם התאקלמות קלה ונעימה יותר בביתכם החדש.

לדיוידשילד, מלבד שירותי בריאות ונציגים בכל העולם, ישנה גם רשימת מומחים שישמחו לסייע ולייעץ לכם לקראת המעבר במגוון נושאים ובמיוחד בכל הנוגע לביטוח רפואי לחו"ל. אנו מזמינים אתכם להתייעץ איתנו בכל נושא.

עשוי לעניין אותך:


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ