עבודה בחו"ל - גם לחיילים משוחררים

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> עבודה בחו"ל - גם לחיילים משוחררים

בשנות התשעים קיבלה המדינה החלטה להפוך עבודות מסוימות למועדפות, על מנת למשוך אליהן חיילים משוחררים.

הרעיון היה פשוט והגיוני, עבודות מסוימות בהן חסרות ידיים עובדות ייהפכו עבור חיילים משוחררים לעבודות מועדפות ואם הם יחליטו לעסוק בהן, אז הן יקבלו מענק מיוחד מהמדינה בנוסף לשכר שהם יקבלו מהמעסיק. השכר הוא כמובן לא יהיה גבוה מאחר ומדובר בתחומים בהם השכר יחסית נמוך, אך בסוף התקופה בה יעבדו בעבודה זו ויציגו אישור על כך הם יקבלו מענק מהמדינה.

על פי החוק, מי שזכאי ליהנות מעבודה מועדפת אלה חיילים ששירתו בצבא או בשירות לאומי, סיימו את השירות במועד או כאלה ששוחררו אחרי תקופת שירות מסוימת, עקב סיבות בריאותיות. כמו כן עליהם לעבוד חצי שנה בעבודה שמוגדרת מועדפת.

אילו עבודות מוגדרות מועדפות ומדוע

המדינה החליטה שהעבודות המועדפות הן, עבודה בבתי מלון, עבודה עם אנשים הסובלים ממוגבלויות שונות, עבודה בבניין, מפעלי תעשייה ובתי מלאכה, עבודה בחקלאות. כפי שאפשר לראות מדובר בעיקר בעבודות פיזיות, אשר לצערנו, בהן חסרות ידיים עובדות או לחילופין מרבית העובדים בתחום אינם ישראלים.

הרעיון הוא גם לאפשר למעסיקים ליהנות מידיים עובדות איכותיות, גם לאפשר לחיילים המשוחררים ליהנות מקבלת מענק כלכלי יפה שיעזור להם ללימודים, לרכישת רכב או לנסיעה לחו"ל, וכן  מי שירצה יוכל להמשיך בעבודה זו גם אחרי שיסיים את התקופה שבגינה הוא מקבל מענק. חשוב להדגיש נקודה נוספת, חיילים משוחררים פחות נהנים מאפשרויות בשוק העבודה מאחר ואין להם ניסיון ממש בעבודות רבות. לכן הסיכוי שלהם למצוא עבודה באותן מקצועות שמוגדרות כעבודה מועדפת , הוא הרבה יותר פשוט.

למדינה זה מאוד משתלם מאחר וכך היא מעודדת מעבר של עובדים לשווקים שיש בהם פחות ידיים עובדות וזה חוסך ממנה את הצורך לייבא עובדים ממקומות אחרים.

כיצד מוצאים עבודה מועדפת?

ישנן חברות רבות אשר פועלות בשוק זה. מדובר בחברות השמה שעובדות מול מעסיקים מאותם תחומים, והן דואגות לתווך בין העובדים לחברות. כמו כן ניתן למצוא עבודה מועדפת דרך מרכזים שונים שעומדים לרשות חיילים משוחררים, חלקם מרכזים פרטיים ואחרים שייכים למשרד הביטחון ולצבא. דרך אחרת היא באמצעות הרשת, אפשר למצוא לא מעט לוחות עובדים שיכולים לעזור במציאת עבודה לחיילים משוחררים. כל מה שצריך זה פשוט לחפש כל הזמן, להיות עם היד על הדופק ולא להפסיק לפנות למקומות שונים. כך מוצאים עבודה בקלות.

עבודה בחו"ל - אופציה לא רעה בכלל

למרות כל האמור לעיל, ועם כל הכבוד למענקים שמקבלים מהמדינה, עבודה בחו"ל במסגרת רילוקיישן ליעד כזה או אחר, יכולה להיות הרבה יותר משתלמת, גם אם נלקח בחשבון המענק של החיילים המשוחרים. חיילים משוחררים רבים בוחרים לטוס לחו"ל - בין אם מסגרת הטיול שאחרי הצבא ובין אם מסגרת למצוא עבודה בחו"ל, על מנת לחסוך כמה שיותר לכסף ולחזור לארץ ביתרה מכובדת על מנת להתחיל את החיים באזרחות על רגל ימין.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ