למה להמשיך ללמוד בחו"ל לאחר סיום לימודי הוראה בישראל?

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> למה להמשיך ללמוד בחו"ל לאחר סיום לימודי הוראה בישראל?

אם כבר סיימתם לימודי הוראה בישראל, ואתם חושבים על מעבר לחו"ל, חשוב מאוד שתדעו כי תצטרכו להמשיך עם לימודים נוספים גם במדינת היעד בכדי שתוכלו לעבוד בה.

תואר ההוראה הוא תואר שלא מוכר בכל מדינה, ולכן הדבר הראשון שתצטרכו לעשות לפני שתוכלו להתחיל לחפש עבודה בהוראה במדינת היעד הוא ללמוד שוב, בין אם לימודי השלמה מקוצרים ובין אם תואר חדש, הכל על פי הדרישות של בית הספר בהם אתם רוצים ללמד.

לכן, עוד לפני המעבר, חשוב מאוד שתקחו את הנושא הזה בחשבון ותבינו כי ייתכן ולא תוכלו להתחיל מיד בעבודה בתחום, ייתכן כי תצטרכו קודם כל להשלים לימודים בתחום ולכן עליכם להיות מוכנים וערוכים לכך, במיוחד מבחינה כלכלית.

תארים שלא מוכרים בכל העולם

תחום ההוראה הוא אחד התחומים אשר בו יש שוני עמוק ומהותי מאוד בין מדינות שונות ברחבי העולם. אם אדם אשר למד כלכלה, מנהל עסקים, מתמטיקה וכדומה יכול להתנהל עם התואר שלו בכל מקום בעולם, עם לימודי הוראה זה שונה.

ישנם תארי הוראה בישראל אשר לא יהיו מוכרים במדינות כמו ארצות הברית או אוסטרליה ולכן מורים רבים אשר מגיעים מהארץ צריכים ללמוד שוב בכדי להוציא תואר בהוראה המתאים למדינה בה הם רוצים להתחיל לעבוד בתחום.

לימודי הוראה בחול

סגנון שונה של הוראה

עוד דבר אשר הופך את החשיבות של לימודי הוראה מחדש לגדולה יותר הוא סגנון ההוראה וחומר הלימוד. במדינות רבות ברחבי העולם סגנון הלימודים והחומרים המועברים לתלמידים שונים לחלוטין מאשר בישראל, ועל המורה להיות ערוך לכך.

מורה אשר יגיע מישראל וינסה ללמד תלמידים במדינה זרה על בסיס החומר שלמד כאן בארץ לא באמת יוכל לעשות זאת. מדובר בסגנון לימודים שונה לחלוטין ולכן חשוב ללמוד שוב את הנושא כאשר מגיעים למדינה אחרת וכך יכולים להשתלב טוב יותר במדינת היעד ולעבוד בתחום ההוראה בהצלחה רבה.

השתלבות בתרבות השונה

עוד נושא אשר בגללו כדאי לפנות שוב ללימודים לפני שמתחילים לעבוד במדינה חדשה הוא נושא התרבות. לא מדובר בהקשר ללימודים עצמם, אלא לסביבה הלימודית, לתרבות השונה של בני המקום, לשפה, לכללי ההתנהגות ועוד.

האוניברסיטה או המכללה בה תלמדו יכולה להעניק לכם אפשרות להשתלב בתרבות של המדינה אליה הגעתם בצורה טובה יותר וכך היא תאפשר לכם להרגיש בנוח יותר ולהיכנס אל הכיתה לאחר מכן כאשר אתם הרבה יותר בטוחים בעצמם ולא עושים טעויות אשר נובעים מהבדל התרבויות בין ישראל לבין המדינה אליה הגעתם.

לסיכום, גם אם יש לכם תואר מצטיין בהוראה בארץ, אם אתם רוצים לבצע רילוקיישן למדינה זרה ולעבוד שם בתחום ההוראה, יהיה עליכם ללמוד שוב. האם תצטרכו תואר חדש או רק השלמה? זה כבר תלוי במדינה אליה אתם הולכים ובסוג בתי הספר בו תרצו ללמד.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ