הדרך לרילוקיישן קלה יותר עם אזרחות אירופאית

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> הדרך לרילוקיישן קלה יותר עם אזרחות אירופאית

רילוקיישן הוא מעבר למדינה אחרת לצרכי לימודים או עבודה. ראוי לציין כי האקדמיה ללשון העברית בחרה במילה עתוק. הליך זה שונה מהגירה מאחר ומדובר בתקופת זמן קצובה. בעידן המודרני בו אנו חיים, ישראלים רבים עוברים בתנאי רילוקיישן למדינות שונות ברחבי העולם לצרכי עבודה, לימודים, הכשרה מקצועית, התמחות והתפתחות אישית.

רבים עוברים למדינות זרות כדי לפתח את הקריירה ולשפר את רמת ואיכות החיים. עם זאת המעבר אינו קל, במיוחד כאשר עוברים עם ילדים.

עלייה משמעותית במספר המשפחות המבצעות רילוקיישן לאירופה

אירופה זקוקה למומחים רבים במגוון נושאים ותחומים. בשנים האחרונות, קיימת עליה משמעותית במספר המשפחות הישראליות המבצעות רילוקיישן, בעיקר למדינות האיחוד האירופי. ההחלטה על רילוקיישן מלווה בחשש רב מפני מקום זר ובלתי מוכר. מעבר לכך, האקלים שונה, התרבות זרה ויש להתמודד עם אתגרים רבים, לדוגמה היכן לרשום את הילדים ללימודים, כיצד לבחור דירה איכותית במיקום מרכזי ונוח, איך לנהל את תקציב ההוצאות במדינה זרה וכיוצא בזה.

מאחר ורוב הישראלים מחליטים על רילוקיישן מסיבות כלכליות וכדי לפתח ולקדם את הקריירה, רובם עוברים למדינות מערביות מפותחות באירופה כמו גרמניה, צרפת, אנגליה, הולנד, ספרד, פורטוגל ועוד. ברוב היעדים, יוקר המחיה נמוך משמעותית לעומת יוקר המחיה בישראל, כאשר ניתן לקבל שכר גבוה יותר ועקב כך לחסוך כסף רב לאורך תקופת הרילוקיישן.

רילוקיישן לאירופה

החלטה חשובה

החלטה על רילוקיישן אינה דבר של מה בכך, במיוחד עבור משפחות עם ילדים. המחשבה על חיים הרחק מהמשפחה החמה והתומכת בארץ והרחק מהחברים גורמת לחשש רב ולדאגה. עם זאת, האפשרות להרוויח היטב ולחסוך כסף רב בצד קוסמת לרבים ואכן משפחות רבות בוחרות לעשות את הצעד המשמעותי כדי ליהנות מרמת חיים טובה יותר בחו"ל.

הבעיות עמן מתמודדים ברילוקיישן הן בעיקר הבדידות, המרחק הרב מהמשפחה בארץ, קשיי קליטה במדינה זרה, בעיות בזוגיות העשויות להתעורר בגלל שבן זוג אחד מוצא עבודה טובה בקלות בעוד האחר מתקשה למצוא עבודה או זונח קריירה משגשגת בארץ ועוד. כמו כן, יש לדאוג למסגרת חינוכית לילדים, לביטוח רפואי מתאים, לתנאים סוציאליים הולמים ויש לדאוג לקבל ויזת עבודה כדי לשהות ולעבוד כחוק במדינה הזרה.

רילוקיישן קל ומהיר לבעלי אזרחות ספרדית או פורטוגלית

עם השינוי בחוקי האזרחות בספרד ובפורטוגל נוצרה הזדמנות עבור צאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל לקבל אזרחות מקומית ודרכון של האיחוד האירופי. במידת האפשר, כדאי לבדוק זכאות לקבלת אזרחות ספרדית או אזרחות פורטוגלית כדי לעבור בקלות למדינות האיחוד האירופי בלי צורך לדאוג לביטוח רפואי יקר ולוויזת עבודה.

אזרחות מקומית מספרד או פורטוגל מאפשרת לשהות במדינות האיחוד האירופי כחוק, לעבוד בלי חשש מרשויות ההגירה, לזכות בתנאים סוציאליים מלאים כמו כל אזרח אחר של המדינה וליהנות מיתרונות רבים נוספים כמו לימודים בחינם במוסדות אקדמיים נבחרים, מעבר חופשי בתוך אירופה, כניסה למדינות ללא יחסים עם ישראל, אפשרות לקחת משכנתא ולרכוש נכס ועוד.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ