מספר הכנות חשובות לפני מעבר ממושך לחו"ל

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> מספר הכנות חשובות לפני מעבר ממושך לחו"ל

הגלובליזציה מעניקה לנו חופש בחירה נרחב מאוד גם כשאנחנו מחפשים מוסד לימודים איכותי, גם כשאנחנו רוצים לפתח את הקריירה וגם כשאנחנו באופן כללי מבקשים ליהנות מחיים עם איכות - ואכן יותר ויותר ישראלים מנצלים את האופציה ויוצאים לחו"ל, גם לפרקי זמן ממושכים של מספר שנים.

לקראת כל מעבר ממושך לחו"ל ישנן מספר הכנות חשובות, וכדאי כמובן לבצע אותן באופן מוקפד כך שהשינוי המשמעותי בחיים יעבור בצורה חלקה.

מה לעשות עם הרכוש בארץ?

למי שמבצע רילוקיישן לחו"ל יש בדרך כלל ציוד רב כאן בארץ, ונדרשת החלטה מה לעשות איתו. פריט הרכוש המשמעותי ביותר הוא כמובן דירת המגורים - אם הדירה שכורה, והחוזה טרם הגיע לסיומו, תצטרכו למצוא דיירים חלופיים וגם ליידע מראש את בעלי הבית (בהתאם להסכם שלכם איתו). אם הדירה בבעלותכם, ההמלצה היא לשמור עליה, שכן בימינו נדל"ן הוא גם השקעה חכמה. תוכלו להשכיר אותה באמצעות קרובי משפחה שנשארים בישראל או דרך סוכנות תיווך שתטפל בנכס עבורכם, וזו גם הזדמנות טובה לשקול מחזור משכנתא (קרא כאן) כדי להתאים את ההלוואה המשמעותית לשינוי בחיים.

את המכונית כדאי למכור, וכך גם את רוב תכולת הבית - משתלם יותר לרכוש מוצרי חשמל ורהיטים במדינת היעד מאשר להוביל אותם מהארץ. באופן כללי, מעבר לתקופה ממושכת לחו"ל הוא הזדמנות מצוינת למיין גם פריטים אחרים (בגדים, כלי מיטה, צעצועים, ספרים וכו') ולקחת איתכם רק את מה שבאמת עדיין משרת אתכם, ואת השאר לתרום או למחזר.

הכנות לפני רילוקיישן לחול

לא לשכוח לבטל ביטוחים מיותרים - ולבצע ביטוח רפואי מותאם לחו"ל

ברוב המקרים, התשלומים השונים לחברות הביטוח יורדים באופן אוטומטי מחשבון הבנק, ולא תמיד אנחנו זוכרים אילו ביטוחים יש לנו. לקראת המעבר לחו"ל כדאי לעבור על כל הביטוחים ואת אלה שכבר לא רלוונטיים לבטל (ובפרט למשל את ביטוח הרכב). כמו כן, אם ביצעתם מחזור משכנתא, אל תשכחו לעדכן גם את ביטוח המשכנתא.

במקביל, חשוב להצטייד בביטוח רפואי לחו"ל, שיספק כיסוי מלא בכל מצב כך שתוכלו לחיות במקום החדש בראש שקט ולא לחשוש מהוצאות רפואיות גבוהות (ובהקשר זה כדאי לזכור שהרפואה בחו"ל, ללא ביטוח מתאים, עלולה להתגלות כיקרה עד מאוד).

האם לסגור את חשבון הבנק?

בחלק מהמקרים כדאי לסגור את חשבון הבנק הקיים ולפתוח חשבון חדש במדינה אליה תגיעו. הדבר תלוי במידת הנכונות שלכם לנתק את הקשרים עם הארץ ולהשקיע זמן ומחשבה במציאת בנק שמספק תנאים טובים במדינת היעד, וגם בהערכה שלכם לגבי פרק הזמן שבו תשהו בחו"ל.

עוד הכנות חשובות לקראת מעבר ממושך לחו"ל

  • התנתקות מספקי האינטרנט, הטלפון והטלוויזיה. מומלץ לוודא את סיום ההתקשרות כדי שלא תצטרכו לטפל בכך כשאתם מעבר לים.
  • הודעה לדואר ישראל בדבר שינוי כתובת (ניתן למשל לספק את הכתובת של ההורים או של קרובי משפחה אחרים שיקבלו את הדואר שלכם כשאתם בחו"ל).
  • מעבר על כל הוראות הקבע וביטול כל הוראה שכבר אינה רלוונטית.

בהצלחה!


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ