הוספת הודעה חדשה

דף הבית >> הוספת הודעה חדשה

לארכיון פורום מומחי ה-Relocation

חזרה לפורום

נושא:תושב חוץ - בדיקות של מס הכנסה

תושבות לצורכי מס נקבעת לפי מספר מבחנים הקרויים יחדיו מבחני "מרכז החיים". למעשה מדובר על רשימה ארוכה מאד של קריטריונים (שלא אוכל לפרטם כאן) ואשר מס הכנסה עשוי לבודקם במוקדם או במאוחר, בעת היותך בחו"ל ו/או אחרי חזרתך לישראל. לא בהכרח אי עמידה בכלל כזה או אחר, גורמת לקביעת תושבות ישראלית, או זרה. כל מקרה יבחן לגופו לפי נסיבותיו.
לתושב חוזר ותיק יש הרבה יותר אפשרויות פטור ממס בישראל ופטור מדיווח מאשר תושב חוזר רגיל. תשב חוזר רגיל זכאי לפטור ממס למספר שנים על הכנסות פסיביות (ריבית, דיבידנדים, שכר דירה, תמלוגים, רווחי הון) שמקורן בחו"ל אך אינו פטור מדיווח עליהן. תושב חוזר ותיק פטור גם על הכנסות אקטיביות (מעבודה), ופטור גם מדיווח עליהן. הכל כפוף לכללים ותנאים שנקבעו בחוק.
חשבון עו"ש "רגיל" לא מהווה אינדיקציה רצינית לתושבות ישראלית.
תשלום ביטוח לאומי בישראל לא עוזר לך לטעון לתושבות חוץ. נכון שכיון כנראה אתה אכן תושב חוץ, אולם השאלה היא ממתי. כך שתשלום ביטוח לאומי עלול לגרום לכך שמועד ניתוק התושבות הישראלית שלך הינו מאוחר יותר ממועד עזיבתך את ישראל.
גם רכישת דירה בישראל לא עוזרת לך לטעון לניתוק תושבות ישראלית, אלא אם כן ידעת כיצד לנהוג בה (השכרת הדירה, וכו').
זוגתך כשתעלה לישראל תקבל היא את אותן זכויות כמו תושב חוזר ותיק. היא לא תהיה חייבת בדיווחים למס הכנסה על הכנסותיה מחוץ לישראל, לפי תנאים שנקבעו בחוק. אין מס על העברת כספים מחשבונה בחו"ל לחשבונה בישראל.
בברכה, ישי עציון, רו"ח
www.etsion.com



אם אתה כבר רשום לחץ על כניסה לחברים

כדי להוסיף הודעה חדשה לפורום רילוקיישן, עלייך להירשם כחבר לחץ כאן להרשמה

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ