הוספת הודעה חדשה

דף הבית >> הוספת הודעה חדשה

לארכיון פורום מומחי ה-Relocation

חזרה לפורום

נושא:תשובה לנושא פטור ממס

שלום אלון,
ראשית, בכדי להבין את הזכויות והחובות שלכם לצורכי מס וביטוח לאומי, צריך לבדוק כמה שנים התגוררת מחוץ לישראל טרם החזרה ומהו מועד ניתוק התושבות.
ככל שהינכם חוזרים אחרי 10 שנים בהיותכם "תושבי חוץ" אתם זכאים למעמד "תושב חוזר ותיק" לצורכי מס עם הטבות מס רחבות, בין היתר פטור מדיווח ותשלום מס למשך 10 שנים ממועד ההגעה לגבי הנכסים (מחוץ לישראל), הכנסות פאסיביות (מחוץ לישראל) ופעילות עסקית שמבוצעת (יודגש!) - מחוץ לישראל.
לאור האמור, ככל שעבודה במסגרת המשרה בחברה הזרה תבוצע על שטח ישראל (גם מהבית – אונליין), הפטור האמור לא יחול ותדרשו לדווח ולשלם מס בישראל על הכנסות מהחברה הזרה.
ייתכן שמידע שקיבלתם בקשר להעדר חובה לשלם ולדווח עבור ההכנסות מחברה זרה מתייחס ל"שנת הסתגלות". משמעותה, שתושבים חוזרים ותיקים או עולים חדשים בעת הגעתם לישראל יכולים לבחור בשנת הסתגלות, במהלכה הם ייחשבו כתושבי חוץ לצורכי מס הכנסה. עם זאת, גם תושבי חוץ המבצעים עבודה בשטח ישראל (ללא תלות במיקום המעסיק) נדרשים לשלם ולדווח על ההכנסה הזו בישראל. זאת אלא אם מדובר בתושב חוץ, שהינו תושב מדינת אמנה והכל בכפוף לתנאים הקבועים באמנה הרלוונטית. במקרים מסוימים (מניסיוני – לא רבים), ניתן ליישם את האמור על תושבים חוזרים ותיקים או עולים חדשים, כמובן מצריך בדיקה פרטנית.
אשמח להמשיך ולסייע,
עו"ד אנה צברי
Anna@ampeli-tax.co.il
054-5799005



אם אתה כבר רשום לחץ על כניסה לחברים

כדי להוסיף הודעה חדשה לפורום רילוקיישן, עלייך להירשם כחבר לחץ כאן להרשמה

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ