הוספת הודעה חדשה

דף הבית >> הוספת הודעה חדשה

לארכיון פורום מומחי ה-Relocation

חזרה לפורום

נושא:תשובה לנושא רילוקיישן ושליחות

שלום בערי,
אני רוצה טיפה להרחיב את נושא העבודה מרחוק.

כשמסתכלים על חוקיות העבודה מרחוק, צריך להסתכל על 3 היבטים עיקריים:

1. חוקיות העבודה ברמת ההגירה - האם יש לך אישור לעבודה בקנדה. אני לא בקיאה בנושא הויזות הניתנות לעובדי ההסתדרות, אבל חשוב להבין האם לך כנלווה מותר לעבוד על אדמת קנדה. חלק מהויזות מאפשרות לנלווה עבודה עד מספר שעות מסויים או עד גובה שכר וחלקן כלל אינן מאפשרות עבודה - צריך לוודא מה נכון לגביך. גם אם אתה עובד עבור חברה שאינה קנדית (ישראלית במקרה הזה), אם אתה עובד בקנדה אתה צריך ויזה שמאפשרת זאת.

2. סוגיות מיסוי - ברגע שאתה נמצא במדינה מעל 180 יום, הרי שעליך לשלם מיסים באותה מדינה. עו"ד גיא חן הרחיב בנושא הזה וכמו שהוא אמר - חשוב להתייעץ עם יועץ מס ישראלי ויועץ מס קנדי על מנת להבין מה ההסכמים בין המדינות וכמה תצטרך לשלם בכל מקום. צריך גם לבדוק איך מבצעים את התשלום במקרה של עבודה בחברה ישראלית, על מי החבות להעביר את התשלום לרשויות המס והאם החברה שבה אתה עובד מוכנה להכנס לפרוצדורה הזאת. כמובן שצריך לבדוק גם את נושא הביטוח הלאומי - בשתי המדינות.

3. סוגיית חוקי העבודה - מדובר בסוגייה שהולכת ותופסת תאוצה בימים אלה בהם העבודה מרחוק הופכת לפרקטיקה נחשקת על ידי עובדים רבים. הבסיס שלה שואל - לפי אילו חוקי עבודה אתה מתנהל בעודך מועסק על ידי חברה ישראלית בקנדה. אם הינך מתגורר בקנדה, הרי שאתה עובד קנדי. מועסק לפי חוקי העבודה הקנדים. במקרה של ערעור או תביעה, זכאי לגשת לבית משפט קנדי. ימי חופשה, מחלה, הטבות סוציאליות, אובדן כושר עבודה - הכל לפי החוק הקנדי. אני מניחה שלחברה שמעסיקה אותך אין ישות קנדית ולכן היא אינה יכולה לייצג את עצמה בקנדה וכך נוצרת לה חשיפה בעייתית. כשמדובר על עבודה מחו"ל בטווח של מספר ימים, חודש, זה פחות בעייתי. כשמדובר על תהליך ארוך טווח - לא בטוח שהחברה הישראלית תהיה מוכנה להתמודד עם חשיפה מסוג זה. דרכים לפתור את הנושא הן עבודה דרך חברת מטרייה (בסגנון חברת פאפיה ודומיה) או להקים חברה בקנדה ולתת שירות כספק לחברה הישראלית (כמובן בהנחה שאתה יכול לעבוד באופן חוקי בקנדה). זה עדיין לא לגמרי פותר את חוקיות הסוגיה, ויש שיטענו שעדיין יש כאן עובד ומעביד (ברגע שהעבודה של החברה שלך היא רק מול לקוח אחד) וזו גם סוגייה שצריך לבדוק אותה לעומק עם עורך דין שבקיא בדיני העבודה הקנדים.

ממליצה לבדוק את הדברים לעומק לפני היציאה,
טלי



אם אתה כבר רשום לחץ על כניסה לחברים

כדי להוסיף הודעה חדשה לפורום רילוקיישן, עלייך להירשם כחבר לחץ כאן להרשמה

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ