הוספת הודעה חדשה

דף הבית >> הוספת הודעה חדשה

לארכיון פורום מומחי ה-Relocation

חזרה לפורום

נושא:חיסון בישראל למי שאינו מוגדר כתושב

רקע:
אזרח ישראל, אשר מוגדר ע"י המוסד לביטוח לאומי כ"מנותק תושבות" לעניין זכאותו לחוק בריאות ממלכתי בישראל, בעת החזרה לישראל לביקור מולדת ו/או לשהות של קבע, תחול עליו תקופת המתנה ע"פ מבחני המוסד לביטוח לאומי (מינימום חודשיים ועד 6 חודשים). בתקופת המתנה זו, לא יהיה זכאי לקבלת שירותים רפואיים במסגרת חוק בריאות ממלכתי עד שישלים את מניין התקופה.

הנ"ל מתייחס גם לנושא זכות לקבלת חיסון כנגד נגיף הקורונה. משמע, קו"פח לא תעניק לו חיסון וזאת על בסיס הנהלים שמכתיב משרד הבריאות.

קומבינציות שונות במרפאות אחוריות בדרום ת"א, לא נלקחות כאן בחשבון ואני יוצא מנקודת הנחה כי רוב הישראלים אינם מעוניינים להתחסן בדרך זו.

לפיכך, קיימות כמה אפשרויות העומדות בפני הישראלי להשיג את החיסון המיוחל:

אזרח ישראל המעוניין לחזור לישראל לשהות של קבע (תושב חוזר):

1. ניתן לפדות את תקופת ההמתנה (כל תקופה מחודשים עד 6 חודשים) בתמורה לתשלום סך אחיד של 12,110 ש"ח עבור כל בגיר מבני המשפחה, זוג משלם עבור כל אחד. במסגרת ביצוע הליך התושבות מול המוסד לביטוח לאומי, כשזה יכיר בו כתושב ישראל (בד"כ מיום הנחיתה בארץ - ההליך יכול לקחת כמה שבועות), יהיה זכאי לחוק בריאות ממלכתי, ללא הגבלת כיסוי וללא תלות במצבו הרפואי וכמובן יהיה זכאי לחיסון הנכסף.

2. אם הנ"ל מבוטח בביטוח רפואי של חברת DavidShield בעת שהותו בחו"ל, התוכנית תמשיך לכסות אותו בישראל לכל תקופת המתנה שתיקבע לו ע"י המוסד לביטוח לאומי וזאת ברצף ביטוחי מלא, וכמובן, תאפשר לו לקבל חיסון נגד קורונה, כחלק מסך הכיסויים הקיים בתוכנית הביטוח של חברת DavidShield.

אזרח ישראל המעוניין להגיע לביקור בישראל ועל הדרך, להתחסן כנגד קורונה:

1. יכול להצטרף לתוכנית ביטוח רפואית ייעודית של חברת DavidShield עוד לפני הנחיתה בארץ (ניתן להצטרף מחו"ל), וכשיגיע לארץ, יוכל להתחסן באחד מסניפי שירותי בריאות כללית אליו ישוייך בישראל (בהתאם למקום המגורים/השהייה בארץ).

2. ניתן להצטרף לתוכנית של קופ"ח מכבי. הליך ההצטרפות ארוך, ואורך עד חודש ימים, ובתמורה להתחייבות של מינימום 4 חודשי חברות בתוכנית, יאפשרו את קבלת החיסון. ההרשמה לחיסון היא עם מספר מבוטח השונה ממספר תעודת הזהות.

2. לחילופין, יכול להחליט שרוכש ביטוח תיירים/עובדים זרים של חברות הראל/איילון כאשר אלו, אינן מתחייבות בתוכנית הביטוח, לכסות פנדמיה כלל וכלל. במקרה זה, יוכל לנסות את מזלו בקבלת חיסון בתשתיות הקופה אליה מפנות חברות אלו את מבוטחיהם התיירים/העובדים הזרים. גם במקרה זה, יקבל מספר מבוטח השונה ממספר תעודת הזהות.

חשוב לשים לב כי במהלך ההתחסנות דרך חברת David shield, ההזדהות בקופת חולים כללית היא על פי תעודת זהות ישראלית או דרכון ישראלי. במקרה זה, הנתונים עוברים ישירות מקופת החולים אל משרד הבריאות ומונפק דרכון ירוק. חשוב לבדוק לפני קבלת חיסון דרך מבטח אחר, אצלו המספר שונה ממספר תעודת זהות, האם קבלת דרכון ירוק מובטחת ואם לא תתעורר בעיה בעת ההזדהות מול משרד הבריאות לצורך הנפקת הדרכון.

לסיכום, תוכנית DavidShield אמנם יקרה במקצת מתוכניות אחרות, אך הדרך אל החיסון בה מובטחת ויעילה וחוסכת התעסקות וטרדה רבה בהליך הקבלה ביחס לאלטרנטיבות הקיימות.

ככלל, עדיף להתקשר עם ספק שהתמחותו מזה 21 שנים היא בביטוח רילוקיישן לישראלים בחו"ל וכן לתושבים חוזרים לישראל.

בריאות והצלחה לכולם,

חיים אוחיון



אם אתה כבר רשום לחץ על כניסה לחברים

כדי להוסיף הודעה חדשה לפורום רילוקיישן, עלייך להירשם כחבר לחץ כאן להרשמה

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ