הוספת הודעה חדשה

דף הבית >> הוספת הודעה חדשה

לארכיון פורום מומחי ה-Relocation

חזרה לפורום

נושא:הגירה לבולגריה

ראשית אין ספק שאחת מהסוגיות הגדולות ביותר היא לאן להגר וכיצד להעביר מרכז חיים ממקום לכאורה ידוע ומוכר למקום חדש. בולגריה ללא ספק בשנים האחרונות הפכה ליעד אטרקטיבי בשל מדיניות הגירה נוחה יותר, עלות מחייה ונדל״ן זולים יותר ולהרבה יוצאי מזרח אירופה בעבר -הרגשה של בית. בולגריה גדולה בשטחה פי חמש ממדינת ישראל ובה שישה מיליון תושבים בלבד . זמן הטיסה מסופיה (עיר הבירה) לישראל כשעתיים וחצי.
ולענינינו -כדי להשאר בבולגריה עם אשרת שהייה מתחדשת כפי שציינתם בשאלה יש להגיש בקשה לויזה D - ויזה זו מסדירה את סוגיית אשרת השהייה ומאפשרת לאחר קבלתה בקשת אשרה מתחדשת לשנה ,כל שנה, כל עוד עילת הויזה תקפה (נישואין,לימודים, עבודה, נציגות מסחרית). בד״כ אחת האפשרויות הפופולריות ביותר לחסרי זיקה היא נציגות מסחרית בה המבקש מייצג חברה מחוץ לאירופה למטרות מסחריות - לנציגות אין מעמד כחברה בבולגריה והיא איננה חייבת בדוחות שונים לרשויות המדינה אך כן נדרש אישור נציגות בחידוש התושבות כל שנה.
לגבי עבודה כפרילנסר - ניתן לעבוד בבולגריה כעוסק כחברה וגם ללא מעמד כעוסק חופשי לכאורה כאשר ההבדל בינהם הוא ההכרה בהוצאות והסכום החייב במס בסופו של יום כאשר המלצתי היא בד״כ ובמקרה שלכם ספציפית לחברה בע״מ היות וסוג הפעילות כרוך בקבלת כספים מחו״ל . מס ההכנסה בבולגריה הינו איחוד ועומד על 10 אחוז, והמע״מ 20 אחוז-כל עוסק על פעילותו ונפח העבודה יכול להיות פטור כאשר הדבר תלוי גם במקור הכספים. לגבי השפה -השפה בולגרית, לגבי מולדובה -זו יותר שאיפה מאשר מציאות לקבל דרכון רומני ותלוי בסיפוח מולדובה לרומניה -דבר שלפי הבנתי לא יקרה בקרוב-בכל מקרה עם דרכון אירופאי התהליך פשוט הרבה יותר. ברגע שאחד מההורים מקבל את הויזה כאמור למעלה ניתן לבקש אפ איחוד משפחות עבור שאר בני המשפחה כשלמעשה כולם תלויים באותה עילה לויזה שניתנה לבעל הזכות המקורית.
לא כל כך ברורה שאלת ביטוח החיים -ביטוחים הם עיניין של תנאי פוליסה -אם יש סעיף המגביל תושבות ושהיה יש לבדוק אותו -מבחינת חברות ביטוח יש בבולגריה רבות כאשר חלק ממסמכי החובה שיש להגיש בבקשה לויזה הוא ביטוח רפואי מקומי מינימלי לחרום בהיקף של כיסוי עד 30 אלף יורו, כדאי לבדוק ספציפית אפשרות לביטוח חיים או ביטוח שרמת הכיסוי מורחבת.
אשמח לענות על שאלות נוספות בעניין אזרחות ותושבות בבולגריה,
עו״ד עודד גרמנוב
טל ישראלי 0525444366
טל בולגרי 08-89384988
Lawofficeodedg@gmail.com



אם אתה כבר רשום לחץ על כניסה לחברים

כדי להוסיף הודעה חדשה לפורום רילוקיישן, עלייך להירשם כחבר לחץ כאן להרשמה

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ