הוספת הודעה חדשה

דף הבית >> הוספת הודעה חדשה

לארכיון פורום מומחי ה-Relocation

חזרה לפורום

נושא:תשובה לנושא הכרה ברישיון רפואי

שלום ירון,
לצערי כרגע אין בפורום מומחה שיוכל לתת יעוץ ספציפי בנושא זה.
כעיקרון, על מנת לעבוד בחו"ל רופאים בעלי רישיון ישראלי, יצטרכו לעמוד בדרישות שנקבעו על ידי מועצות הרישוי הרפואי במדינת היעד, כאשר לכל מדינה יש תקנות ונהלים משלה לרישוי. את אלה אפשר למצוא, ברגע שתחליט על מדינה, באתרי האינטרנט של הרשויות.
כדובר אנגלית וצרפתית, ואם אתה מעוניין בחו"ל בכללי ולאו דווקא באירופה, הייתי ממליצה לבדוק את האפשרות של אוסטרליה וקנדה. בשתי מדינות אלה מחפשים מהגרים בעלי כישורים ספציפיים וביניהם רופאים. ספציפית בקנדה, אני ממליצה לבדוק את איזור החוף המזרחי - קוויבק ומונטריאול, שם רופא דובר צרפתית ואנגלית, יכול להיות מבוקש יותר.
במדינות האיחוד האירופי, תצטרך לעבור תהליך "הכרה בכישורים מקצועיים" המעריך את כישוריהם של אנשי מקצוע רפואיים מחוץ לאיחוד האירופי. לכל מדינה בתוך האיחוד האירופי יש דרישות משלה, לכן חשוב לחקור לעומק את לפי המדינה שמעניינת אותך.
בבלגיה, בתהליך ההכרה בכישורים רפואיים זרים מפוקח על ידי השירות הציבורי הפדרלי לבריאות ובטיחות שרשרת המזון והסביבה (FPS Health) והוא כולל מספר היבטים מרכזיים:
1. הערכת דיפלומה רפואית על ידי FPS Health - הערכה הכוללת סקירה של תכנית הלימודים, משך ותכולת לימודי הרפואה שהשלים המבקש.
2. שליטה בשפה: שליטה באחת מהשפות הרשמיות של בלגיה, צרפתית או הולנדית.
3. מבחן כושר: בהתאם להערכת התעודה הרפואית, ה-FPS Health עשויה לדרוש מהמועמד לעבור מבחן התאמה. המבחן מעריך ידע וכישורים רפואיים.
ייתכן שיהיה צורך בדרישות אחרות להכרה העשויות לכלול הוכחה של מעמד תקין והתנהגות אתית מהפרקטיקה הרפואית הקודמת.
מומלץ לרופאים ישראלים המעוניינים לעסוק ברפואה בבלגיה לפנות ישירות ל-FPS Health או לרשות הרפואית האזורית הרלוונטית לקבלת מידע מקיף ועדכני לגבי תהליך ההכרה ודרישות ספציפיות לכישורים שלהם.
בהצלחה!
טלי



אם אתה כבר רשום לחץ על כניסה לחברים

כדי להוסיף הודעה חדשה לפורום רילוקיישן, עלייך להירשם כחבר לחץ כאן להרשמה

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ