הוספת הודעה חדשה

דף הבית >> הוספת הודעה חדשה

לארכיון פורום מומחי ה-Relocation

חזרה לפורום

נושא:תשובה לנושא רילוקיישן לאיטליה

שלום סטיב,
קודם כל ברכות על המעבר לאיטליה - חוויה נהדרת. ממליצה לקרוא במדריכים שכאן באתר להתארגנות לקראת הרילוקיישן ולהתחבר לפורומים של ישראלים באיטליה.
לגבי שאלתך -
אישור העבודה שהוסדר עבורך מטפל בנושא הויזה ומאפשר לך עבודה. אלא שבכך הוא פותר רק נושא אחד מבין שלושה הדורשים טיפול.
הנושא השני הוא נושא המיסוי - בהיותך עובד על אדמת איטליה, אתה מחוייב לשלם מיסים באיטליה. הדבר נכון גם במקרה של עבודה במדינות אמנה.
להלן התייחסותה של עו"ד אנה צברי, מומחית הפורום לנושא מיסוי לסוגיית המיסים:
יש להתייעץ בנושא עם יועץ מס איטלקי. לרוב, ככל שאדם שוהה מעל 183 ימים בטרטריות של מדינת אמנה, האמנה לא תסייע לו. יתירה מזו החברה הישראלית שמעסיקה אותו עלולה להפר חוקי מס איטלקים בכך שמעסיקה עובד ללא דיווח לרשוית, לרבות רשויות מס.
ובתשובתה, אנה מכוונת לנושא השלישי הדורש טיפול והוא חוקי העבודה - מעבר למיסוי, בהיותך עובד על אדמת איטליה אתה נדרש לעבוד בהתאם לחוקי העבודה של איטליה. פגיעה בזכויותיך על פי חוקים אלה היא עברה של החברה המעסיקה על החוק.
יתרה מזאת, העבודה שלך מאיטליה, עבור המעסיק הישראלי, שמה אותו בחשיפה לאפשרות שיחשב כאילו הקים Permanent Entity באיטליה.
אפשרות אחת שתמנע חשיפה לסיכונים אלה היא כמו שאמרת - הקמת עוסק מורשה באיטליה ועבודה כספק עבור החברה הישראלית. האפשרות הזאת מקובלת ונינקטת על ידי ישראלים רבים העובדים בחו"ל ומאפשרת תשלום מיסים כדין באיטליה. אבל חשוב לדעת שהיא לא מגנה עליך ועל המעסיק באופן מושלם שכן בהיות החברה הישראלית הלקוח היחיד שלך, עלולות הרשויות באיטליה עדיין לטעון שיש ביניכם יחסי עובד מעסיק ולכן החברה צריכה לעקוב אחרי חוקי העבודה באיטליה.
הדרך הכי ישרה להמנע מכל הסיכונים שציינתי היא עבודה דרך מעסיק מקומי - Employer of Record. החברה הכי מוכרת לצורך זה היא פפאיה, אבל היא גם אחת היקרות והיא תגזור קופון משמעותי מדי חודש על ההעסקה שלך (500-600 דולר לפחות). ניתן לחפש חברות מקומיות שנותנות את השירות הזה ועלותן תהיה נמוכה בהרבה.
אשמח להמשיך ולסייע,
בהצלחה!
טלי גורן
taly@expatika.org
050-4949585



אם אתה כבר רשום לחץ על כניסה לחברים

כדי להוסיף הודעה חדשה לפורום רילוקיישן, עלייך להירשם כחבר לחץ כאן להרשמה

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ