הוספת הודעה חדשה

דף הבית >> הוספת הודעה חדשה

לארכיון פורום מומחי ה-Relocation

חזרה לפורום

נושא:תשובה לנושא תושבות בישראל

שלום רומן,
מבחינת מס הכנסה - כל עוד הינכם נחשבים לתושבי ישראל לצרכי מס, אתם נדרשים לשלם מיסים ולדווח על כל ההכנסות שלכם מכל העולם בישראל (בזיכוי מס זר וניכוי הוצאות מסוימות). תושב חוץ לעומת תושב ישראל לא צריך לדווח בישראל על ההכנסות שלו מכל העולם אלא רק על ההכנסות שנצמחו לו בישראל, לדוגמא דמי שכירות מדירה בישראל. תהליך הפיכת תושב ישראל לתושב חוץ (העברת מרכז חיים אל מחוץ לישראל) נקרא בשפה המקצועית ניתוק תושבות לצרכי מס. ככל שאתם שוקלים עזיבה למספר שנים, בהחלט רצוי לבחון את האפשרות זו, שכן - בפועל ככל הנראה העברת מרכז החיים תתקיים בעניינכם.
חשוב לעשות הבחנה בין תושבות לצורכי ביטוח לאומי לבין תושבות לצורכי מס הכנסה.

ביטוח לאומי בוחן תושבות המבוטח לפי מבחן "מרכז חיים" מבחינה אובייקטיבית (בית, משפחה, עיסוק, זיקות חברתיות) ומבחינה סובייקטיבית (איפה המבוטח רואה את מרכז חייו). מבחינה פרקטית, וכנוהג, לאחר כ 5 שנים של שהות בחו"ל, ביטוח לאומי מנתק את תושבותיכם אוטומטית. במהלך כל הזמן הזה חלה עליכם חובה לשלם דמי ביטוח לאומי: ככל שלא פעלתם לביטול תושבות לצורכי מס הכנסה ודיווחתם כתושבי ישראל – זה 12% מסך ההכנסה המדווחת (עם תקרה של 45,000 ₪ הכנסה חודשית). ככל ששילמתם דמי מינימום במהלך התקופה הזו - תקבלו דרישה להשלמת ביטוח לאומי לגובה של 12%. לפיכך, ככל שלא פעלתם לביטול ביטוח לאומי ובמקביל דיווחתם כתושבי ישראל לצורכי מס, קיימת חשיפה לתשלום ביטוח לאומי כאמור.

לאור האמור, לצורך הבנת השלכות ביטוח לאומי בעניינכם, חשוב להבין האם מילאתם את חובותיכם בקשר לניתוק התושבות ומהו מעמדכם לצרכי מס הכנסה. כאמור, תושב ישראל לצרכי מס הכנסה חייב בביטוח לאומי (12%) על כל הכנסותיו, למעט מדינות עימם יש אמנה, במסגרתה ניתן זיכוי רק על החלק הסוציאלי. לכן, ככל שאתם מגישים דו"ח מס הכנסה כתושב ישראל (משמע, לא מנתקים תושבות מס), ביטוח לאומי ידרוש מכם 12% מסך הכנסות המוצהרות בדו"ח. במידה ומוגש דו"ח של תושב חוץ למס הכנסה, לביטוח לאומי יותר קשה לחזור אליכם.

ככל שהחלטתם לבטל תושבות לביטוח לאומי ובכפוף להעברת מרכז חיים שלכם לחו"ל - בסמוך לאחר העזיבה יש למלא טופס 627 עבור כל אחד מבני הזוג, ניתן להגיש את הטפסים גם באזור האישי באתר ביטוח לאומי.

אשמח להמשיך ולסייע,
עו"ד אנה צברי
Anna@ampeli-tax.co.il
054-5799005



אם אתה כבר רשום לחץ על כניסה לחברים

כדי להוסיף הודעה חדשה לפורום רילוקיישן, עלייך להירשם כחבר לחץ כאן להרשמה

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ