הוספת הודעה חדשה

דף הבית >> הוספת הודעה חדשה

לארכיון פורום מומחי ה-Relocation

חזרה לפורום

נושא:פטור מוויזה לארה"ב לישראלים – מהי המשמעות האמיתית

על פי פרסומים עדכניים של שגרירות ארה"ב בישראל, שיעור דחיות הבקשות לוויזה לישראלים ירד מ-3% . מדובר בצעד משמעותי בהליך הכניסה של ישראל לתוכנית הפטור מוויזה. אין ספק כי ישראלים רבים חולמים מזה עשרות שנים, להתקבל לתוכנית היוקרתית המאפשרת הכניסה לארה"ב ללא וויזה. הקושי הקיים להשיג תורים לראיונות בשגרירות ארה"ב בתקופה הנוכחית, בעקבות הקורונה, רק חיזק את הצורך בתוכנית הפטור.
לאור הפרסומים הרבים, אנו מבקשים לענות על שאלות לקוחות : מה תהיה משמעות הכניסה לארה"ב ללא וויזה ? האם מי שמתקשה כיום לקבל וויזה יוכל להיכנס לארה"ב ללא מגבלה? אילו פעולות ניתן יהיה לבצע בארה"ב על בסיס בתוכנית פטור הוויזה ? האם ניתן לעבוד בארה"ב ? האם קיימת מגבלת זמן שהות ? ועוד.

להלן מספר עקרונות של תוכנית הפטור מוויזה שחשוב להבין :
1. המעמד של מי שנכנס לארה"ב על בסיס התוכנית של פטור מוויזה, דומה למעמד של מי שנכנס לארה"ב על בסיס וויזה 1/2 B עם מספר מגרעות ומגבלות. כלומר, מי שנכנס לארה"ב על בסיס פטור לוויזה הפעילות שלו חייבת להיות מוגבל לפעילות המותרת בוויזה תייר/מבקר עסקי.

מבחינת אנשי עסקים הכניסה לארה"ב בפטור לוויזה לצורך עסקים מוגבלת לפעולות מצומצמות המוגדרות בחוק ההגירה האמריקאי. לא ניתן להגיע לארה"ב ללא ויזה לצורך השקת מוצר, ביצוע פעולות שיווק, גיוס עובדים, ניהול סניף אמריקאי ועוד. הפעילות המותרת מוגבלות לפעילות שאינן בגדר "עבודה" בארה"ב. ניהול חברה בארה"ב או כל פעולה אחרת שהיא בגדר "עבודה" חייבת להיעשות על בסיס וויזת עבודה. במילים אחרות, תוכנית פטור מוויזה אינה פוטרת את מי למבקש לעבוד בארה"ב מלהגיש בקשה לוויזת עבודה.

2. השהות בתוכנית פטור לוויזה, מוגבלת ל-90 ימים בלבד (להבדיל משישה חודשים בוויזה). בנוסף, להבדיל מכניסה בוויזה B, מי שניכנס לארה"ב ללא ויזה, אינו רשאי להאריך או לשנות סטטוס בארה"ב. כלומר, מי שנכנס לארה"ב ללא ויזה אינו יכול להגיש בקשה להישאר בארה"ב מעבר ל-90 יום או להגיש בקשה לוויזת עבודה, וויזת סטודנט, או להגיש בקשה לגרין קארד על בסיס עבודה.

3. מי שאי פעם סורבה בקשתו לוויזה, או מי שהוצא כנגדו בעבר צו גירוש, או מי שנתקל במגבלה להיכנס לארה"ב בנמל הכניסה לארה"ב, לא יוכל להיכנס לארה"ב ללא ויזה. תוכנית הפטור אינה מוחלת או עוקפת מגבלה או קושי לקבלת וויזה. מי שבעבר בקשתו לויזה סורבה, לא יזכה להתקבל לתוכנית הפטור. בהקשר זה חשוב להבין שגם מי שנושא במספר דרכונים ממדינות שונות, לא יהיה רשאי להשתתף בתוכנית הפטור על בסיס הדרכון הישראלי אם סורבה בקשתו לוויזה בדרכון זר.

4. מי שנושא מגבלת כניסה לארה"ב על בסיס עבר פלילי, עבירות על חוקי הגירה, צריכת סמים, חיסונים ומחלות, מצב נפשי ועוד, מועמדתו לכניסה לתוכנית הפטור מוויזה, כלל הנראה תסורב.
בהקשר זה חשוב להבין כי כניסה לתוכנית קבלת פטור מוויזה מותנת ברישום מוקדם למערכת ESTA של ה-CBP - רשות הגבול והמכס של הארה"ב. מערכת זאת בודקת את הכשירות של המבקש להתקבל לתוכנית הפטור מוויזה. המועמד לתוכנית הפטור נדרש לענות על מספר שאלות הנוגעות למידע אישי, מידע בנוגע לתעסוקה, מידע בנוגע לנסיעה והשהות, עבר פלילי ובטחוני, דחיות ויזה או קושי בכניסה לארה"ב בעבר, עבירות הגירה ועוד.
מי שבקשתו להירשם ל ESTA סורבה יידרש לסור לשגרירות ארה"ב ולהגיש בקשה לוויזה בדיוק כפי שנעשה עד היום.

לסיכום, מי שייכנס לתוכנית הפטור מוויזה, הקיימת כיום לאזרחים רבים מרוב מדינות אירופה - ייהנה מכניסה נוחה לארה"ב בנמל התעופה או במעברי גבול אחרים. התוכנית תאפשר לאזרחים רבים בישראל להימנע מהצורך להגיע לקונסוליה אמריקאית ולהגיש בקשה לוויזה לפני נסיעות קצרות לארה"ב.
יחד עם זאת, השימוש בתוכנית הפטור מוויזה לארה"ב מגיע עם מספר תנאים מחמירים שחשוב להבינם.

אם יש לכם שאלות נוספות בעניין זה אתם מוזמנים לפנות אלינו.

שירה קידר קליין, עו"ד
Shira@AK-Immigration.com
F: (+972) 073-224-1737



אם אתה כבר רשום לחץ על כניסה לחברים

כדי להוסיף הודעה חדשה לפורום רילוקיישן, עלייך להירשם כחבר לחץ כאן להרשמה

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ