הוספת הודעה חדשה

דף הבית >> הוספת הודעה חדשה

לארכיון פורום מומחי ה-Relocation

חזרה לפורום

נושא:תשובה לנושא ניתוק תושבות

שלום לודמילה,

ביטוח לאומי – תשלום מס בבולגריה אינו רלוונטי לעניין תשלום ביטוח לאומי. התשובה תלויה במעמד התושבות שלך לצרכי מס: ככל שתבצעי ניתוק התושבות לצרכי מס הכנסה ובהתאמה לא תדווחי על ההכנסות שלך מחוץ לישראל ממועד העזיבה, החשיפה לביטוח לאומי של 12% על כל ההכנסות תפחת ותדרשי לשלם דמי מינימום (179 שח לחודש) עד מועד הניתוק מביטוח לאומי.

מס הכנסה – תושב ישראל חייב לשלם ולדווח על הכנסותיו מכל העולם במסגרת דו"ח שנתי. שכירים עם מעסיק ישראלי פטורים מחובה זו (עד תקרה), עם זאת ככל שעזבת ויש לך מעסיק זר, בתור תושבת ישראל תידרשי להגיש דו"ח שנתי עם הכנסות באופן עצמאי. תושב חוץ לעומת זאת, חייב לשלם ולדווח רק על הכנסות שנצמחו לו בישראל. תושב חוץ שמבחן הימים מתקיים במקרה שלו (מעל 183 ימים בשנת מס קלנדרית, או מעל 30 ימים בשנת המס ובסכום הימים עם שנתיים לפני העזיבה, סך הכל 425 ימים) גם חייב בהגשת הדו"ח (בצירוף טופס 1348 ) בישראל.
ניתוק תושבות לצרכי מס הכנסה (הפיכה לתושב חוץ), זה תהליך העברת מרכז החיים אל מחוץ לישראל (בין היתר ניתוק זיקות לישראל, שהות מינימלית ועוד). העמדה שתיישמי (אם כ"תושבת ישראל" או אם כ "תושבת חוץ") צריכה לקבל ביטוי במסגרת דו"ח שנתי שיוגש למס הכנסה בשנה העוקבת לשנת העזיבה, ייתכן ותדרשי גם לצרף הצהרת תושבות (טופס 1348 ). לפיכך, לרוב, חבות המס בעת העזיבה יכולה להתברר בשנה העוקבת לשנת העזיבה.

הייתי ממליצה לפנות לייעוץ מסודר טרם העברת מידע על ההכנסות לביטוח לאומי.
האמור אינו תחליף לייעוץ משפטי ואין להסתמך או לנקוט צעדים כלשהם בהתאם לכך ללא ייעוץ לגופו של עניין.

עו"ד אנה צברי,
0545799005
Anna@ampeli-tax.co.il



אם אתה כבר רשום לחץ על כניסה לחברים

כדי להוסיף הודעה חדשה לפורום רילוקיישן, עלייך להירשם כחבר לחץ כאן להרשמה

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ