הוספת הודעה חדשה

דף הבית >> הוספת הודעה חדשה

לארכיון פורום מומחי ה-Relocation

חזרה לפורום

נושא:תשובה לנושא מקבלי קצבה בחו"ל

שלום נועה,
כעיקרון, קצבת נכות משולמת לנכה תושב ישראל השוהה בחו"ל במשך שלושת החודשים הראשונים לשהותו בלבד.
יחד עם זאת, תשלום הקצבה בחו"ל לאחר התקופה הזו, אפשרי בתנאים מסוימים, כגון אם דרוש לו טיפול רפואי מיוחד, או אם הוא שוהה במדינה שנחתמה עמה אמנה שכוללת בתוכה ענף ביטוח נכות, לדוגמא בולגריה.
נכה השוהה בחו"ל, במדינה שכרתה אמנה עם ישראל, ימשיך לקבל את קצבת הנכות שאושרה לו בהיותו תושב ישראל, גם אם חדל להיות "תושב ישראל" (לפי החלטת מחלקת הביטוח והגביה), ללא הגבלת זמן.
מדינות האמנה המוגדרות כיום הן: אוסטריה, אורוגוואי, בולגריה, גרמניה, דנמרק, הולנד, פינלנד, שבדיה, שוויץ, צ'כיה, נורווגיה, רומניה וסלובקיה.
על מנת להוכיח את המגורים במדינת אמנה, יש לדווח לביטוח הלאומי על הכתובת בחו"ל בעזרת אישור חיים קונסולרי (אימות זהות מול הקונסול במדינה בה את מתגוררת), ולהודיע על כל שינוי בה.
במידה ואינך מתגוררת במדינת אמנה – חשוב לשים לב כי מחלקת הגביה נוהגת לבטל תושבות לשוהים בחו"ל לאחר 5 שנות שהייה בחו"ל. כאשר מבוטלת התושבות, הביטול הוא בדרך כלל רטרואקטיבית למועד היציאה מהארץ. שימי לב, שביטול הזכאות לנכות בנסיבות אלה הוא מיום ביטול התושבות. זאת אומרת, שאם התקבלה הקצבה במשך 5 שנים, אבל החלטת הגבייה היא לבטל את התושבות 5 שנים אחורה, הרי שעבור 5 השנים הללו יווצר חוב בגין תשלום מוטעה של הקצבה.
מוזמנת לקרוא פרטים נוספים במסמך של ביטוח לאומי בכתובת הבאה: https://www.btl.gov.il/benefits/HozrimGimlaot/Hozrim/%D7%AA%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A%20%D7%A0%D7%9B%D7%95%D7%AA%20-%20%D7%A4%D7%A8%D7%A7%2017.pdf
בהצלחה!
טלי



אם אתה כבר רשום לחץ על כניסה לחברים

כדי להוסיף הודעה חדשה לפורום רילוקיישן, עלייך להירשם כחבר לחץ כאן להרשמה

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ