הוספת הודעה חדשה

דף הבית >> הוספת הודעה חדשה

לארכיון פורום מומחי ה-Relocation

חזרה לפורום

נושא:תשובה לנושא רילוקיישן עם מתבגרים

שלום לינוי,
רילוקיישן בשלב זה של הלימודים בבית הספר התיכון מציב אתגרים רבים ודורש התגייסות של ביתך למאמץ לא קטן. יחד עם זאת, כמו כל רילוקיישן הוא מכיל בתוכו גם הזדמנויות רבות לה ולמשפחה כולה.
האתגר העיקרי, כפי שהצגת בשאלה, הוא נושא הבגרויות. בשלב זה ביתך כבר בחרה מסלול לסיום הלימודים הישראלים. בכיתה י' היא קיבלה הכנה ראשונית לבגרויות ובדרך כלל כיתה יא' משמשת בעיקר להמשך הכנה לבגרויות והעמקה בחומר, התחלת בגרויות ואז המשך בגרויות לאורך יב'.
לעומת המערכת הישראלית, בדובאי ביתך תשתלב באחד מבתי הספר הבינלאומיים. אלה מתחלקים למספר שיטות - חלקם יעבדו לפי השיטה האמריקאית, אחרים לפי הבריטית ואחרים לפי שיטת הבגרות הבינלאומית, הIB. כדאי לבדוק באופן ספציפי את המסלולים בכל אחד מבתי הספר, אבל בדרך כלל (ובפרט במסלול הIB), מסלול הלימודים מחולק לשתי שנים. זאת אומרת, שכיתה יא'-יב' הן מסלול שכביכול עומד בפני עצמו ואליו היא תוכל להשתלב כשתגיעו.
יחד עם זאת, מדובר במטלה לא מבוטלת עבורה. מעבר לשפה השונה (אנגלית), אליה תצטרך להכנס באופן מהיר בדיבור וגם בכתיבה ברמה גבוהה מאוד, גם המתמטיקה שונה בנושאים מסויימים מזו הנלמדת בתיכון הישראלי וכמובן תחומי הידע האחרים מתבססים על נושאים השונים מאלה שנלמדים בארץ. מעבר לתוכן מדובר גם בתרבות למידה וכתיבה שהיא שונה מאוד מזו שבארץ. לכן השתלבות בשלב הזה אפשרית אבל מאוד לא פשוטה.
דרך אחת לפתרון אתגר הלימודים אשר שמשה בהצלחה מרובה משפחה שליוויתי בסינגפור היתה השלמת בגרויות אקסטרנית בישראל, תוך השתלבות חברתית בבית הספר המקומי. במקרה הזה, הילדה השתלבה בבית ספר בינלאומי המאפשר בחירה בין מספר סוגי דיפלומה. רוב התלמידים ניגשו לבגרות הבינלאומית (IB), בגרות קשה מאוד שלא הייתי ממליצה להכנס אליה ללא הכנה מוקדמת, אך מי שבחר לוותר על בגרות זו קיבל תעודת סיום 12 שנות לימוד – דיפלומה, במסלול קל הרבה יותר. במקרה של המשפחה הישראלית המדוברת, הילדה השתלבה במסלול הדיפלומה, נהנתה משנתיים של חוויה חברתית והעשרה אקדמית בלי יותר מדי לחץ, אבל במקביל המשיכה את לימודיה באופן עצמאי לבגרות הישראלית ונבחנה במבחני הבגרות בקונסוליה הישראלית. לבסוף היו בידיה תעודת סיום 12 שנות לימוד מבית הספר הבינלאומי ותעודת בגרות ישראלית.
במקרים אחרים שליוויתי בחרו המשפחות בפיצול, כאשר הילד המשיך בלימודיו בישראל ונשאר להתגורר אצל קרובים או בפנימייה על פי בחירתו. כמובן שמדובר בבחירה לא פשוטה ותלויה במשפחה.
אשמח להמשיך ולסייע ולחשוב ביחד על פתרונות נוספים,
בהצלחה,
טלי גורן
050-4949585
taly@expatika.org



אם אתה כבר רשום לחץ על כניסה לחברים

כדי להוסיף הודעה חדשה לפורום רילוקיישן, עלייך להירשם כחבר לחץ כאן להרשמה

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ