הוספת הודעה חדשה

דף הבית >> הוספת הודעה חדשה

לארכיון פורום מומחי ה-Relocation

חזרה לפורום

נושא:מענקי קורונה ודו"חות מס אמריקאים

שלום לכולם,
כאן אשר טוריאל רואה חשבון ורציתי לתת הסבר ביחס לסוגייה שעולה כמעט מדי יום.

מאז 2020, התחילה ממשלת ארה"ב לחלק מענקי קורונה, כמובן במסגרת סף הכנסות. בעקבות הפרסומים, התחלנו מקבלים פניות רבות מלקוחות שהם אזרחים אמריקאים החיים בישראל. אלו, מבקשים להגיש את דו"ח שנת 2020 כדי לקבל את המענק.

מעבר לעובדה שמדובר בסף הכנסות, ולא כל אחד יכול לקבל את המענק, חשוב לי לקחת את הנושא למקום אחר. כמובן, אפשר להגיש ללקוח את דוח המס עבור 2020, ואפשר גם לבקש עבורו את מענקי הקורונה – 2 במספר: 1200$ מענק ראשון, ו600$ מענק שני, יש גם 1400$ מענק שלישי שהוא עבור שנת המס 2021.

אבל, במקרים רבים, מדובר בלקוחות שלא הגישו עד כה דוחות מס. במקרים אלה, להערכתי, מדובר בטעות, ומסוכן להגיש את הדוחות האלה רק על מנת לקבל את מענקי הקורונה.

אזרחים אמריקאים, גם אם אינם גרים בארה"ב, אלא בישראל, חייבים להגיש דו"חות מדי שנה. שימו לב, מדובר בהגשת דו"ח, להבדיל מלשלם מס. הבעיה, שדו"חות מס לארה"ב שמוגשים באיחור, מביאים איתם קנסות של אלפי דולרים ולפעמים עשרות אלפי דולרים.

למשל, אזרח אמריקאי שיש לו חשבון בנק אחד בבנק דיסקונט או תכנית פנסיה אחת באלטשולר שחם ולא דיווח עליהם לרשויות בארה"ב, ובהנחה שהיתרות שלו עברו את הסף שמחייב דיווח, עלול לספוג קנס בגובה 10,000$לכל שנה לא מדווחת!

לכן, בפרקטיקה שלנו, כשלקוח פונה ואומר שלא הגיש דו"חות, אנחנו מציעים לו, לאחר בדיקה, להגיש את הדו"חות במסגרת נוהל גילוי מרצון.

נוהל גילוי מרצון, הוא נוהל שבמסגרתו מבצעים יישור קו. במסגרת הנוהל, ניתן להגיש דו"חות מספר שנים אחורה, ללא קנסות. כמובן, זה טעון בדיקה.

חשוב לציין –הגשה דרך נוהל גילוי מרצון, חייבת לעמוד בטענת 'תום לב'. זה הסיכוי היחיד להגיש אחורה בלי קנסות.

איפה הבעיה? הבעיה היא שקשה הרבה יותר להצליח בגילוי מרצון ולבסס טענת תום לב, אם הוגש דוח מס בדיד עבור שנת המס 2020. במקרה כזה, ללקוח כבר יהיה קשה לטעון שהוא לא ידע שיש חובת הגשת דוחות

לכן, מתוך הרצון לקבל את מענקי הקורונה, לקוחות (ורואי החשבון שלהם) עלולים "לבזבז" את 'זכות הפעם הראשונה' על הדו"ח של 2020, ובכך לאבד את זכותם לעשות יישור קו וגילוי מרצון. כך, מצד אחד הם עלולים להתפתות ולהגיש את דו"חות 2020 ואולי אפילו לקבל את הכסף, אבל בפועל הם בכלל לא יודעים כמה גבוה המחיר שהם משלמים. הם מאבדים את הזכות לעשות גילוי מרצון, באופן שברמה סבירה של ודאות, היה מאפשר להם להגיש דו"חות באיחור אך ללא קנסות.

מקווה שהבהרתי את הנקודה, ואשמח להמשיך ולענות על שאלות,

אשר טוריאל,
רו"ח ומשפטן (ישראל), יועץ מס ארה"ב- מיסוי משולב
https://ashertouriel.com



אם אתה כבר רשום לחץ על כניסה לחברים

כדי להוסיף הודעה חדשה לפורום רילוקיישן, עלייך להירשם כחבר לחץ כאן להרשמה

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ