הוספת הודעה חדשה

דף הבית >> הוספת הודעה חדשה

לארכיון פורום מומחי ה-Relocation

חזרה לפורום

נושא: תשובה לנושא תשלום ביטוח לאומי בחזרה לארץ

הי תומה,
קודם כל ברוכה הבאה ושמחים על שובכם הביתה :-)
שנית - בכל מקרה, אין קנס על שנים שבהן לא חיית בארץ. זה מינוח לא מדוייק שהרבה מהחוזרים משתמשים בו. אנסה לעשות קצת סדר.
אז קודם כל בנוגע לביטוח לאומי -
ישראלי שעזב את הארץ וחוזר נקרא 'תושב חוזר' ונופל לשורה של קריטריונים, לפי המשרד והנושא הנדון. במקרה של ביטוח לאומי, תושב ישראלי חוזר נדרש לתקופת המתנה לפני שיוכל לקבל כיסוי רפואי מלא מתוקף חוק הבריאות. כמה המתנה? זה כבר תלוי במשך הזמן שבו היית מחוץ למסגרת הביטוח הלאומי, כעיקרון חודש עבור כל שנה עד 6 חודשים מקסימום. בכוונה אני כותבת את זה ככה כי זה לא שחור לבן. על פניו, במקרה שלך, לאחר שההורים הפסיקו לשלם עברו 6 שנים שבהן לא שילמת בכלל לביטוח הלאומי ולכן יש להניח שנפלטת ממסגרת הביטוח הלאומי. זה אומר שתצטרכי להמתין עם שובך 6 חודשים עד שתוכלי לקבל כיסוי רפואי מביטוח לאומי. יחד עם זאת, ייתכן שלא פלטו אותך כל כך מהר ולכן אולי תופתעי לגלות שתקופת ההמתנה הנדרשת קצרה יותר.
ביטוח לאומי מציע אפשרות לפדות את תקופת ההמתנה תמורת תשלום חד פעמי של 12,000 ש"ח לבן אדם. זה משתלם במקרה שיש מחלות קודמות שיפריעו לכיסוי ביטוחי אחר, או במקרה שאת צריכה טיפול רפואי דחוף. בכל מקרה אחר, זה סכום שיוצא הרבה יותר גבוה מכל אלטרנטיבה.
אז מה האלטרנטיבה? כיסוי ביטוחי פרטי לתקופת ההמתנה. לחברת דיוויד שילד יש כיסוי מאוד מומלץ וכחלק מהשירות, היועץ שלהם יוכל גם לבדוק עבורך בביטוח הלאומי מהו משך הזמן המדוייק שנדרש ממך להמתנה. אם תרצי, אשמח לחבר אותך ליועץ מטעמם.
לגבי הילדים - הם יוכלו להכנס באופן מיידי לקופת החולים, ללא כל תקופת ההמתנה (ייתכן שיהיה כדאי לסדר עבורם ביטוח לשבוע הראשון רק כדי לוודא שהכל מכוסה במהלך תקופת הטיפול במעבר).
לגבי בעלך - אם הוא זכאי לתנאי עולה חדש מתוקף חוק השבות, הרי שהוא יתקבל לביטוח הלאומי באופן מיידי וללא כל תקופת המתנה. אם אינו זכאי, הוא יידרש לרכוש כיסוי ביטוחי עד שיסדיר את מעמדו כתושב ארעי או כתושב קבוע. גם לנושא זה יש לדיוויד שילד פתרון ביטוחי.
ולבסוף - מעבר לנושא הכיסוי הביטוחי, חשוב לשים לב גם לנושא המיסוי - לפני החזרה אני ממליצה בחום רב ליצור קשר עם יועץ מס מומחה במיסוי בינלאומי שהוא גם רואה חשבון וגם עורך דין. חשוב מאוד לבדוק דרכו את הסטטוס שלך במס ההכנסה ובביטוח הלאומי. נשמע ממה שכתבת שלא עשית ניתוק מסודר ולכן עלול היה להצטבר חוב בשל אי הדיווח בשנים בחו"ל. כדאי לבדוק את הדברים לפני ההגעה לארץ. כאן בפורום נמצא גיא חן - יועץ מס מעולה שישמח לעשות לך סדר בדברים.
אשמח להמשיך ולענות על שאלות - כאן או בפרטי,
להתראות ויום טוב,
טלי
taly@expatika.org

נ.ב.
מוזמנת לקרוא על כל נושא החזרה בקישור:
https://www.israelisabroad.com/pages/show/162



אם אתה כבר רשום לחץ על כניסה לחברים

כדי להוסיף הודעה חדשה לפורום רילוקיישן, עלייך להירשם כחבר לחץ כאן להרשמה

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ