הוספת הודעה חדשה

דף הבית >> הוספת הודעה חדשה

לארכיון פורום מומחי ה-Relocation

חזרה לפורום

נושא:שאלה נוספת - ביטוח לאומי

היי אורית,

אני ארחיב על הדברים.

אדם שמרכז חייו בישראל הוא תושב ישראל. על-פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, כל תושב ישראל מבוטח בביטוח המקנה לו שירותי בריאות. דמי ביטוח בריאות משולמים למוסד לביטוח לאומי.
אם עזבתם את ישראל והתחלתם לעבוד בחו"ל, חובה עליכם לבחור באחת משתי אפשרויות הדיווח הבאות למוסד לביטוח לאומי:

אפשרות הדיווח הראשונה – היא להודיע למוסד לביטוח לאומי שמרכז החיים שלכם נשאר בישראל. במקרה זה, ביטוח הבריאות שלכם יישמר וכל עוד לא נקבע אחרת, תהיו זכאים לשירותי בריאות בדומה לכל תושב ישראל. בחירה באפשרות זו תחייב אתכם לדווח למוסד לביטוח לאומי על כל ההכנסות שאתם מפיקים בחו"ל. בעקבות הדיווח תחויבו בדמי ביטוח בגובה 12% המורכבים מ- 5% מס בריאות ו-7% דמי ביטוח לאומי. במידה ולמדינה אליה עברתם קיימת אמנה לביטחון סוציאלי עם ישראל, ייתכן שתחויבו רק במס בריאות בשיעור של 5%.
שימו לב שבכל מקרה, סביר להניח שלאחר חמש שנים של שהייה בחו"ל, המוסד לביטוח הלאומי יפסיק לראות בכם כתושבי ישראל וישלול באופן יזום את זכאותכם לשירותי בריאות.

אפשרות הדיווח השנייה העומדת בפניכם, היא להודיע למוסד לביטוח לאומי שמרכז החיים שלכם עבר לחו"ל. העברת מרכז החיים לחו"ל נקראת גם ניתוק תושבות. לאחר שהמוסד לביטוח לאומי יאשר את ניתוק התושבות שלכם, וכל עוד לא נקבע אחרת, תהיו פטורים מדיווח ותשלום דמי ביטוח בישראל על ההכנסות שאתם מפיקים בחו"ל.

בעקבות הניתוק, לא תהיו עוד זכאים לשירותי רפואה בישראל, לרבות קופת חולים אלא אם תהיו מבוטחים בביטוח פרטי המקנה זאת. כמו כן, ייתכן שלא תהיו זכאים עוד לקצבאות מכח חוק הביטוח הלאומי.



אם אתה כבר רשום לחץ על כניסה לחברים

כדי להוסיף הודעה חדשה לפורום רילוקיישן, עלייך להירשם כחבר לחץ כאן להרשמה

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ