הוספת הודעה חדשה

דף הבית >> הוספת הודעה חדשה

לארכיון פורום מומחי ה-Relocation

חזרה לפורום

נושא:חזרה אחרי 13 שנים משבדיה

שלום,
אני ובן זוגי לשעבר עברנו לשבדיה מאחר ובן זוגי לשעבר התקשה למצוא תעסוקה בארץ במקצועו לפני למעלה מ 13 שנים. תקופה ארוכה שנינו היינו מועסקים אך בשלב מסויים בעקבות שינויים ארגוניים ושינויים בתנאי ההעסקה שכללה הרעת תנאים אני עברתי תקופה לא פשוטה במקום העבודה. זה הצטרף והתקשר למספר ארועים של התעמרות במקום העבודה שבאו בהקשר ישיר למוצאי הישראלי (אשר דיווחתי עליהם ישירות לשגרירות הישראלית). הקשיים במקום העבודה ופער שנוצר ביני לבין בן זוגי לשעבר הוביל לכך שבחר לעזוב את הבית והגענו בהסכמה להסכם משמורת משותפת. את הליך הגירושים גם הסדרנו גם מול הרבות בארץ. מאחר ובזמנו היתה לי משכורת יפה לא היה צורך בקביעת דמי מזונות לילדים שכן המשמורת היתה משותפת. את חלקו בנכס קניתי ממנו. והסכמנו על משמורת משותפת שבוע-שבוע.
מחדלים בסביבת העבודה הובילו לכך שחוויתי פגיעה שהובילה להיותי בחופשת מחלה בשלוש השנים האחרונות ובהמשך קביעת נכות ופגיעה בכושר עבודה. המשמעות הוא פגיעה בהכנסות לכדי מחצית וקשיים כלכליים. חסכונותי לימים גשומים מתרוקנים במהירות. אני כיום בשיקום אך הקושי להתמודד הוא רב מה שמוביל למחשבה לבדוק אפשרות חזרה לארץ, שם יש לי אומנם משפחה וחברים והרבה תמיכה אך פרט לכך כלום. לא תעסוקה ולא נכסים פרט לחסכון פנסיוני ב"מנורה מבטחים". ככל שידוע לי גם לא נותק הקשר עם בטוח לאומי והתשלומים שולמו. לא ידוע לי שיש הסכם בין ישראל לשבדיה בנושא. בנוסף, הקרונה מאד נמוכה ביחס לשקל. נדל"ן בשבדיה ערכו עשירית מהנכסים בארץ כך שמכירת הנכס ודאי לא תאפשר לי מחייה בארץ.
על הרקע הזה, מאחר ואני נאלצת להיות מאד מאד מחושבת, אני זקוקה לקבל הערכה כללית לגבי כמה עשויה לעלות בשקלים כל הפרוצדורה של חזרה לארץ. בנוסף בכדי להתחיל להניע את התהליך אני זקוקה לקבל הערכה כמה עשוית לעלות כל הבירוקאטית של רישום חידוש הקשרים עם הרשויות בארץ כל האישורים הדרושים (ואגב כך מה הם) כדי להתחיל להניע תהליך של חזרה. אשמח לדעת מה כל הרישומים שאצטרך לעשות בכדי שאוכל לחזור?
בנוסף כמה עשויה לעלות מחייה באמצעות שכירת דירה בארץ לחודש בפריפריה, כך שאוכל לקבל הערכה של משמעות העלויות כולל כל המיסים וההוצאות החודשיות?

בנוסף, כיום יש לי ולבן זוגי לשעבר משמורת משותפת 50% על הילדים (שבוע-שבוע). בן הזוג לשעבר לא מעוניין לשוב וגם לא מעוניין לשנות את ההסכם. האם עדיף לפעול משפטית לצורך שינוי הסכם המשמורת מהארץ או משבדיה? אני חיה בשבדיה בה עשויים לראות העברת קטינים לישראל (גם אם אינם בחזקת הגיל הרך) כהעמדת ילד בסיכון (מסיבות פוליטיות ולא ענייניות) כמו גם פגיעה בטובתם מאחר ואני כביכול מעמידה מכשול לקשר עם ההורה המשמורן האחר, וכידוע טובת הילד היא קשר עם שני הוריו. אם העדיפות היא מהארץ (כפי שאני מתארת לעצמי) האם יש לכם קשר עם עורך דין לענייני משפחה המתמצא בכל שקשור בטובת הילד בחוק הבינ"ל בענייני משמורת ובפרט עם המדיניות המורכבת של שבדיה? בנוסף, כמה עשוי הדבר לעלות?
בנוסף ילדיי נולדו בחו"ל גם אם סידרנו להם דרכון ישראלי. מה עלי לעשות כדי להכין את הניירת הדרושה בעבורם לעשות עליה וקבלת זכויות (גם אם הבנתי שכנראה זה קורה אוטומטית רק רוצה לוודא).
לבסוף עקב תאונת העבודה והפגיעה בכושר העבודה: יש בידי אבחנה רפואית המגדירה נכות חלקית. שאלתי היא האם הביטוח הלאומי הישראלי מכיר באבחנות ובהחלטות שנעשו בחו"ל ומוכרות ע"י הביטוח בלאומי השבדי, או שמא עלי לעבור את כל התהליך מחדש בארץ? באם זה מוכר מה הפרוצדורה שאני צריכה לעשות בכדי להעביר את רישום הנכות?
בתודה על תשומת הלב, הזמן והעלה הטובה,
בברכה, אסתי



אם אתה כבר רשום לחץ על כניסה לחברים

כדי להוסיף הודעה חדשה לפורום רילוקיישן, עלייך להירשם כחבר לחץ כאן להרשמה

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ